Вы тут:
Главная > Новости > МОН представило законопроект про середню освіту: учні самостійно обиратимуть предмети, вчителі матимуть більше доплати

МОН представило законопроект про середню освіту: учні самостійно обиратимуть предмети, вчителі матимуть більше доплати

Лілія Гриневич на засіданні уряду міністр освіти представила законопроект “Про повну загальну середню освіту”. Переповідаємо, що він означає і в чому його суть.

ІНДИВІДУАЛЬНА ОСВІТНЯ ТРАЄКТОРІЯ

Документом для учнів передбачені механізми побудови власної індивідуальної освітньої траєкторії.

Це допоможе, учням з інвалідністю успішно інтегруватися у життя звичайної школи.

Для дітей, які серйозно навчаються ще й поза школою (наприклад, спортивні гуртки чи музика) – це можливість зарахувати отримані не в закладі знання, а вивільнений час використати на домашнє завдання чи іншу роботу.

Учні, які вчаться вдома, зможуть просто зарахувати свої навчальні. Батьки звертаються із заявою до школи, щоб побудувати індивідуальний навчальний план дитини.

План пишуть разом педагоги, батьки та учень, схвалює педрада та затверджує директор.

Для підтвердження знань з предметів, які здобувають поза закладом, будуть проводити звичайне річне оцінювання чи ДПА.

Щодо підтвердження результатів за домашньою формою, школяру потрібно буде здавати семестровий контроль.

Діти на тривалому стаціонарному лікуванні зможуть отримати захищене законом право здобувати освіту в медзакладах.

Щоб у школі враховували освітні та психологічні потреби дітей, проект передбачає два адаптаційні цикли: перший цикл – у 1-2 класі, і другий – у 5-6 класах.

Вибір предметів за вибором.

Документ дозволяє створювати міжкласні групи для вивчення вибіркових предметів, коли дисципліну слухає не 1 клас, а збірна група з учнів класів однієї паралелі та суміжних класів.

“Особливо це актуально для старшої профільної школи, зміст освіти якої має максимально відповідати потребам, інтересам та планам дитини на майбутнє”.

За словами міністра, документ передбачає реальну педагогічну автономію у:

  • створенні програм,
  • розробці власної системи оцінювання та заохочення учня,
  • підвищенні кваліфікації за власним вибором та за кошт держави.

З’явиться більше доплат для вчителів – від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами.

Також вони зможуть отримувати додаткові доплати, які завдяки закону зможе встановлювати засновник закладу: область, місто чи район, де розташована школа.

Документ пропонує запровадити педагогічну інтернатуру.

Молодий вчитель, прийшовши в заклад, отримає наставника, який консультуватиме, скеровуватиме та опікуватиметься благополуччям та розвитком педагога.

При цьому наставник отримуватиме 20% доплату до зарплати за таку супервізію та буде особисто зацікавлений в успіху молодого вчителя.

Проект також передбачає, що всі вчителі пройдуть курси підготовки з домедичної допомоги. За словами Лілії Гриневич, були випадки, коли діти з різних причин згасали в стінах школи за лічені хвилини, ні медсестра, ні швидка просто фізично не встигали надати їм допомогу.

Батьки дітей з особливими освітніми потребами отримають можливість супроводжувати своїх дітей на уроках.

Якщо батьки вбачають проблеми у роботі закладу та вичерпали усі можливості вирішити це разом із адміністрацією школи, інституційний аудит зможе розставити крапки над “і” та допомогти знайти оптимальний вихід із ситуації.

У новому документі також визначено, що колектив школи та батьки відіграватимуть дорадчу роль під час виборів нового керівника, але сам конкурс проводитиме незалежна комісія.

Обов’язковою є відеотрансляція та відеофіксація вибору директора. 

Також директор отримає більшу кадрову і фінансову автономію.

Добавить комментарий

Top